Bilder ligger for salg :)

Bilder ligger for salg :)
TRYKK deg inn på bildet :):)

Velkommen inn..



Her er en smake bit av mitt liv som fruen :)


Med kunst som hobby..






lørdag 3. april 2010

Påske fri....rebus :) Abc lek... med alle tre i et jafs :)

Dagen i dag startet med at min venninde Lillian og jeg hadde fri fra alle barna inkludert mannen..mm. ja da kan vi sove lenge tenkte vi. Men der kan dere tro om igjen. fort mann og barn var ute av huset kl 7.20 i dag, var vi oppe og i gang med kaffen og røyken. Kaffen måtte imidlertid kokes via kokt vann på plata hvor vi helte vannet over i filteret. Dette er fordi kaffetrakteren min må fønes før den virker og det hadde ikke vi tid til i dag tidlig.
 Bare så deilig med helt fred og ro og ingen hotell drift, dvs smøring av mat, få på dere klær, nå må dere høre etc...så da benyttet vi morgenen til skravling og en kanne kaffe. Tiden fløy som den gjør i godt selskap og plutselig var klokken elleve og vi måtte hive oss rundt da butikken stod for tur og planleggning av rebus i skogen for barna når de kom fra Danmark, for der har nemlig de vært sammen med mannen i huset. Enda godt at Amfi senteret var oppe sånn at vi fikk tak i det vi skulle, bla påskekyllinger vi skulle henge opp i skogen.


Da butikken var unnagjort og kyllinger, suppeting og en topp, til Lillian, bar det hjem for å lage rebus. Vi fikk oss et par gode lattere da vi skulle lage diverse spørsmål/gåter til barna.
 Her er et forslag: Det sitter 10 kråker på ei grein. Den ene blir skutt og faller i bakken. Hvor mange kråker sitter det igjen?
Noen som klarer den.....???
Vi var innom matte, farger gud og jesus før vi kom frem til fire gode gåter.
 Sekken ble pakket med diverse utstyr. Alt fra øl til dopapir og knappenåler....



Så trasket vi avsted til post 2, for post 1 var hjemme på kjøkkenbordet.

 

Post 2 plasserte vi i lekeparken og trasket så videre opp den bratte bakken i lysløypa...phu....Vi nærmet oss post 3. Her skulle de begynne å lete etter påske kyllinger vi hadde hengt opp mot post 4, som de vel å merke hoppet elegant over...vi kom oss frem til en flott utkikkspost hvor vi satte oss ned i solen og jekket en øl....SKÅL for et godt samarbeid.


Så satt vi nå der da i vårsolen og nøt stillheten...ble litt kjedelig så vi lekte oss litt...hehe



med kamera..Å her er utfallet..morsomt. Men det var ikke lenge stillheten varte. Det joma gjennom skogen da barna kom løpende over heia..vi hørte de på lang avstand. Vent på meg hørte vi..ikke løp så fort..vent her er en post..mens den andre sier jeg fant en kylling. Å vi lo...
Da de endelig kom frem til vårt skjulested var de helt febrilske etter å finne eggene sine. Her hadde påskeharen jammen vært før oss...mm hva hadde han med seg...Æsj...




 

De startet å lete via tampen brenner. Det ble fort varmt for de selv om vi syntes vi hadde gjemt de godt. Gleden ble både stor og laber da to egg var MYE mindre enn de andre tre. Lillian hadde lett forgjeves for å finne like store egg som jeg hadde kjøpt til mine barn, dessverre var det utsolgt. Så det ble et par surpumper en periode men det gikk fort over da.


Da eggene var funnet var de ikke sene om å åpne de og strarte oppspisingen...og vi tok en ny øl..Gikk ikke lenge før barna ville hjem og vi toget avgårde noen i full fart andre i litt mindre fart..alle var på en måte fornøyd men to var litt misfornøyd....



Ferden gikk da hjem igjen hvor pizzabaking stod for tur..Da vi skulle dekke bordet fant vi ut at jula varer jaggu til påske..Ble det ikke fint påske bord???


En koslig middag ble inntatt med stor glede og diskusjon på høyt plan til barn å være, vi svarte så godt vi kunne på det de spurte om..De var flinke å ventet på tur for å få snakket..en av de rakk til og med opp hånda...hehe.
Så var kvelden over for de små og her sitter nå vi da med vær vår Cider og skriver om dagens store begivenheter.....og vi koser oss...
Kvelden er ennå ung og vi gir oss ikke enda vi...fortsettelse følger om et par timer... 
Ja da har det vel gått et par timer...så kyllingens ferd ender her for denne påsken.





 Vi sier høflig god natt og sov godt!
Jeg vil også takk for gjestevisitten på denne bloggen, er nok ikke det siste dere hører fra meg..takk for nu.





21 kommentarer:

merete sa...

Artig historie om en tur. Ikke mange sure miner der (bortsett fra det med påskeegg-størrelsen, da).

Anonym sa...

Hehe, som jeg koste meg med denne "story'n" - fine barndomsminner for ungene, og artig for de voksne, også. Herlig!

Anonym sa...

Høres ut som en herlig dag ;-)

Minka sa...

Hehe, hørtes ut som både store og små og firbeinte har kost seg..

Rimkogeren sa...

Hvor må det være dejligt at være barn hos jer - God påske :-)

Petunia sa...

Hehe! Her går det unna ser jeg, men dete r helt ok å ta flere av bloggutfordringene samtidig. Det er jo begrenset hva tid man kan bruke på blogging når man har fri og unger og mann er hjemme også - og man skal arrangere slike fine rebusløp som dette. Blir helt svett av tempoet jeg:)
Men man har ofte ikke mer gøy enn man lager selv da!!!

drengen sa...

Morsomt!! Skikkelig god og koselig historie!

Marita sa...

Herlig tur og levende fortalt, artig. Svar på gåten:Ingen kråker igjen for de ble jo skremt av skuddet :)

Melusine sa...

Like greit å ta After Skiene i ett jafs! Artig og kreativt med en påske rebus i skogen, selv om to ble sur over eggenes størrelse. De fikk kanskje ikke mindre godteri?

God påske videre :)

Malys krok sa...

og FOR et tempo! Men ser og høres ut til at dere har koset dere! Takk for hyggelig hilsen! -Margit-

gjesten... sa...

Ja det var en morsom dag både for liten å stor. Da har jeg som hadde gjestevisitt kommet meg hjem og savner deg og alle sammen fruen...

Glad i dere.
Klem

Elisabeth, innerst i veien sa...

For en herlig dag! Skulle gjerne deltatt i den rebusen, elsker sånt.

Unknown sa...

Härlig och trevlig blogg från er lyckade aktivitet i påsk.
Ha en bra fortsättning på dagen! /SA

h.espe sa...

Åh, så gøy dere hadde det!!!! I Nordfjord hvor jeg vokste opp, var det ikke tradisjon med påskeharen, så det er først etter at jeg flyttet til Oslo, at jeg ble kjent med den..:o)

Fortsatt fin 2. påskedag!!

Klem fra Hildegunn

Irene sa...

Hyggelig at du fant veien til meg ... har bare ikke rukket å besøke alle enda. Så jeg holder på å titte litt rundt! Koselig innlegg, tre på en gang ... ja, er ikke alle gode ting tre da?
Hilsen Irene

Anonym sa...

Så deilig historie og dag dere alle må ha hatt:-) Håper kosen har vart hele påsken igjennom!

Unknown sa...

Så herlig, og så gøy å lese!! Ikke kjedelig hos dere nei ;)
Takk for din alltid koselige hilsen hos meg! :)
Ønsker deg en fantastisk kveld og en flott ny uke! :)
Stor klem Anki

Anne Karins Mat og Vin sa...

Åååh...dette så gøy ut! For en frisk og deilig påske dere har hatt:-)

Hilsen Anne

Anonym sa...

Skjønner ikke at de tror at her går det unna...for en fart!!!hehe

Stor klem Lillian

Ida sa...

Herlig!!! De barna er skikkelig heldige som har så kule og lekene mødre!! Hihi!
Julehilsen (nei, den er jo over nå...) ok, etterpåskehilsen fra Ida

Unknown sa...

Heisan, har en liten ting til deg hos meg :)
Klem Anki