Bilder ligger for salg :)

Bilder ligger for salg :)
TRYKK deg inn på bildet :):)

Velkommen inn..



Her er en smake bit av mitt liv som fruen :)


Med kunst som hobby..






torsdag 13. mai 2010

Et dikt... og elskverdig liv -bokstav leken ABC :)









Elsker livet mitt i full kaos :)
Vet ikke helt,men helt fra jeg ble født har jeg hatt kaos som største ingrediens av mitt liv...
Min pappa pleide si at jeg var ment som en hobby flekk på lakenet,ganske frekk den pappaen min ,synes jeg :)
Bare min mamma var lykkelig over at jeg var underveis,for hun hadde startet opp kur for hennes fedme etter 5 barn før meg :):) Og alle prøvde kurer gav ingen resultat,hun oppsøkte sin doktor og de tok masse prøver..
Legen kom tilbake med prøvene og smilte lurt.... Gratulerer du skal bli mor igjen,i din modne alder :):)



De var vel EGENTLIG ferdig med små barnslivet,da jeg plutselig dukket opp og snudde deres liv opp ned he he ...så der ble det kaos :):)



Og da jeg vokste opp ble det ikke mindre kaos,jeg var alltid en liten kreativ sjel som startet på et lite prosjekt som alltid endte opp med og bli enorm he he ..

Som for eks da jeg var rundt 9-10 år og bestemte meg for og kjøpe hest :)
Jeg spurte mine foreldre om lov,pappa sa ja jeg skal kjøpe hesten hvis du bygger stallen :)
Han trodde da han satt trykt der i sofaen bak avisen med brillene nede på nesen....
(Vi bodde den gang i en blokkleilighet)
Jeg tok meg bikkja på tur i skogen og fant en egnet plass,lurte med meg min venninne på prosjektet om anndel i hesten :):)
Vi brukte sykkler og hundebånd som traktor,bant hundebåndene rundt lange planker opp på bagasjebrettet med en ene enden...mens den andre enden skrapte flere strekninger fra div steder i nærområdet :):)
Flere uker samlet vi planker og annen nyttig matriale for bygging.

Prosjektet ble stort nok en gang ...ikke bare trengte vi stall men foringsrom og høyloft he he..
da selve stallen var ferdig og loft foringsrom var under oppbygging,ble det kaos med kommunen :(

Det kom et brev hjem til mine foreldre med varsel av riving :( Bygget var satt opp på friluftsområdet,uten tillatelse..og all bygging videre ble stoppet he he 

Men jeg stoppet ikke av den grunn :) jeg kjøpe meg en konteiner :) som jeg skulle lage vindu,og isolere  he he ...
Som endte opp med og bli solgt,pga plass mangel utenfor blokka he he he

Men hesten fikk jeg ;) :) mine foreldre så seg lei av denne lille kreative jenta som skapte mere kaos med planlegging av hest enn.....det og låne en hest,på fulltid ;) Og siden dette funket bra ble det kjøp av hest,noen år senere :) Hvor jeg dro mine foreldre rundt på hestelige helger og ferier..ikke aku det de hadde tenkt i sitt pensjonerte liv :):)

I mitt voksne liv henger både det kreative og kaoset hånd i hånd EGENTILG er det komisk :)

( Dette bildet er en del av et maleri som er med på utstillingen min :)
For og se hele resultatet,ønsker jeg dere velkommen :) For dere som ikke har annledning vil det nok komme på bloggen med tid og stunder )

Fant meg en mann som hadde impuls som sin største ingrediens av personelighet hi hi og med våre fire barn i forskjellige alder...



.... bare forsterker det mitt KAOS he he ...men livet er elskerdig :)


Elskverdig er livet ...


12 kommentarer:

Elisabeth, innerst i veien sa...

Fantastisk hestehistorie, ha ha, du lot deg ikke stoppe nei. ☺

Petunia sa...

Skikkelig engasjert du i alt du foretra deg! Det er en god egenskap, så ta vare på det!
Må flire av historien din om stall og kommune osv.. hehe!

Maria G sa...

Vilken underbar historia :))
Trevlig helg!

Henny sa...

Din historie om hesten og staldbyggeriet viser jo, at bare man har en stærk vision, er intet umuligt.

TorAa sa...

For vel ti år siden var det noen firmaer som levet stort på konseptet:
Kaospilotene.

Poenget var at ut fra irrasjonelle tankegang kunne det komme kreativ nyskapning.
Eller noen slikt.

Flott innlegg som du ser gav meg assosiasjoner.

Min E:
http://toraamusic.blogspot.com

Annettes space sa...

Flot flot indlæg, og hvor jeg smiler af den lille stædige pige der bare VIL have hest, men også er parat til at gøre hvad der skal gøres....at kommunen så ikke var helt enige er skal jo ikke lastes dig :-))

Admin sa...

Morsom hestehistorie - var litt slik selv som barn. Plukket gress rundt omkring i alle grøfter og hang det til tørsk på hagegjerdet - jeg skulle jo lage høy, og bilen den behøvde da ikke å stå i garasjen... nei, der var det mye bedre at vi plasserte en hest. For min del ble det bare med drømmen da jeg var mindre. Men nå tar jeg igjen så det monner. Jeg eier ikke egen hest, men er så heldig at jeg har fire stykker som jeg kan låne når jeg ønsker det. Det har blitt mange fine turer - og nå er eldste datteren min også bitt av basillen.

Ida sa...

Herlig historie! Så snille foreldrene dine var også! Flott at de skjønnte alvoret for deg:-) Men du ga dem vel ingen annen mulighet hehe:-) Klem Ida

Rimkogeren sa...

Tak for din kommentar :-)
En lidt anden version af din fars visdomsord: "Du skulle have været en plet på lagenet, nu blev du en plet på samfundet!" Sagt med et kærligt smil....
Jeg nød virkelig at læse om dit projekt, Jeg vil have en hest.
Og dit billede: Meget spændende.

Kamelryttersken sa...

Egentlig skulle jeg hatt hest fremdeles, og med din stedighet som eksempel skal vi ikke se bort fra at det blir på nytt :)

Melusine sa...

En attpåklatt med masse av energi var vel ikke det foreldrene dine hadde sett for seg i sine voksne år...hehe!
Veldig bra skrevet dette :)

Ha en fin helg videre,
og en super 17 mai på mandag!

Living next to me sa...

morsom historie om et barnmed evetyrlig fantasi .