Bilder ligger for salg :)

Bilder ligger for salg :)
TRYKK deg inn på bildet :):)

Velkommen inn..



Her er en smake bit av mitt liv som fruen :)


Med kunst som hobby..






torsdag 25. mars 2010

Æ tabba mæ :)

Æ har kastet mæ ut i bokstav leken -Æ
Som en ekte sørlending æ,æ så tar jeg den på ærlig måde..






Æ æ' født her i Kristiansand,

å æ sier'ke sånt for å kyde.

Men si åffer en by

har ei gade med ry

mere lens for all plett å all lyde?

Så ha'ddesålenge. Hils, å farvell.

Æ ser dæ på Markens ikveld



Heile Markens i Kristiansand

er ei travel og triveli gade.

I fra knøttane små å te gamle og grå

her vi trasker vår livs promenade.

Så ha'ddesålenge. Hils, å farvell.

Æ ser dæ på Markens ikveld



Æ har lidd mæ i Kristiansand.

Æ har relta håler i Tresse.

Æ har flydd som en hond

etter pigan på Lond,

sparka foddball på Oddemarksgresset.

Så ha'ddesålenge. Hils, å farvell.

Æ ser dæ på Markens ikveld.





Æ blei jift her i Kristiansand,

her vi alle er flade i haue.

Å i brøllopets hus

åd vi blaudis, drakk brus,

så foreldran' var langtifra snaue.

Så ha'ddesålenge. Hils, å farvell.

Æ ser dæ på Markens ikveld.




Æ har jobb her i Kristiansand,


Skoffer sne når det raber fra taget.

Og når solstrålan' svir

i den gada vi lir'

er min jobb å ta timan' a'dage.

Så ha'ddesålenge. Hils, å farvell.

Æ ser dæ på Markens ikveld.



Æ ska dau her i Kristiansand

å begraves ved Oddernes Kjærke.

Og ved Himmerigs port

vil æ sleppe inn fort,

for mitt språg gjørr'an blid som ei lerke

Så ha'ddesålenge. Hils, å farvell.

Æ ser dæ på Markens ikveld.


9 kommentarer:

TorAa sa...

Så alldeles herlig.
Jeg er ikke helt stiv på din dialekt men jeg sier likevel på mitt morsmål:
Ha en riktig god påske

Fruen sa...

Takk :) :) Ja elsker kristiansands sangen vår..den blir prentet inn i barneskole alder :)

Petunia sa...

Her er de ingen som tabber seg ut. Det er lov å bomme på reglene:) Men jeg må være litt streng på dette fordi det skal være lett for andre abc bloggere å finne bokstavinnlegget når de kommer inn på bloggene.
Det er i alle fall kjempefint at du ville være med og med en kjær sang fra din hjemby. Det er flott med slike sanger som rører ved ens hjerte og man vet at man har tilhørlighet et sted. Her i byen (Bergen) har vi "nystemten" som mange bergensere holder mer av enn "Ja, vi elsker".
Flott innlegg fra deg og siden du kom så sent inn på denne runden amed abc, håper jeg du henger deg på neste runde som begynner rett etter Å:)

Anonym sa...

Hej Renate och många tack för Dina dejliga kommentarer på min blogg. Din blogg är så speciell, poetisk, lite gotisk, sinnlig och mycket poetisk!! Mina varma komplimanger!

Agneta, den där svenskan Du vet

Ps. Hoppas Du är med och tävlar om de fina smyckena på min blogg, tror de är helt i Din smak ;) Ds.

Maria sa...

Jag känner inte till sången men det är alltid trevligt att lära sig något nytt:)

Maria G sa...

Detta var en ny sång för mig...
Fin bild!
Trevlig helg!

Unknown sa...

Så herlig!! :) Ikke hørt den før, men det er kanskje for at jeg er fra en annen kant av landet :)
Takk for hilsen hos meg :) så hyggelig!
Ønsker deg også en flott påske!!
Klem Anki

Vilt og vakkert sa...

Heisann!

Dere trøndere er heldige denne uka, får liksom bokstaven helt gratis!
Ha go´påskehælj!

Melusine sa...

Veldig bra til denne bokstaven!