Bilder ligger for salg :)

Bilder ligger for salg :)
TRYKK deg inn på bildet :):)

Velkommen inn..



Her er en smake bit av mitt liv som fruen :)


Med kunst som hobby..






fredag 19. august 2011

Tid for baby lykke igjen :)

Cruella venter babyer

Så nå er det ikke lenge til dere for se småtroll inne på siden igjen ;)

Hun ser sprekkferdig ut nå,siste del av drektigheten ;)
Sist fikk hun fire valper,er spent på hvor mange som kommer til verden denne gangen.


Nok en gang er det ikke planlagt,har jo Bobo.

Bobo er en stor luring i liten kropp,og uansett hvordan vi prøver og holde han avskilt med tispene,klarer han på ett eller annet vis og lure oss.

Denne gangen var jeg så oppgitt,at jeg bestemte meg for og sette Bobo til salgs,vel ikke bare av den grunn ..Bobo liker ikke små barn,våre barn har han ingen problemer med. Men de besøkende barna som kommer i huset,stiller han seg dominerende mot.
Og vi som har så mange tante barn som elsker og tilbringe overnattinger hos Onkel og Tante,blir det mye arbeid for. Bobo må da,oppholde seg i andre eta. Noe han ikke setter så stor pris på ;( 
 Bobo er en hund som krever mye tilsyn,kos og oppmerksomhet.
Og aller helst skal han ikke dele oppmerksomheten,kosen med resten av gjengen her hjemme...
Det er en ekstremt oppfinsom hund,som får til det han ønsker bestandig,og sånn som hos oss...med flere hunder er det ikke alltid rom for hans klovne sprell.

Det må jo nevnes at han er utrolig lydig under oppsyn,det er ikke en hund som stikker av,eller gnager i stykker ting i huset...Bortsett fra at han er en skjørtejeger etter damene,og usikker på småbarn er han en utmerket søt liten gutt..
Han fortjener faktisk et hjem hvor han ,er selve glansbilde i familien,hvor han slipper og krangle seg til oppmerksomheten og kosen.


Største problemet er kjærlighets fronten hans,for meg....


Jeg sitter tross alt igjen med masse jobb,jeg føler meg som en evig barnevakt..
Og som hunde eier er det ikke rom for slike feiltakelser...valper her og valper der...phu...

Nei jeg må nok få en stopp på dette...tenkte jeg.

Og med gråten i halsen puttet jeg Bobo på finn.no
Det gikk ikke lange tiden før telefonen ringte,det var mange som kunne tenke seg klovnen Bobo.

Det viktigste for meg var at han kom til et hjem uten barn,og andre hunder...
Slik at han kunne kose seg med hele oppmerksomheten alene.

Vi fant den perfekte familien til Bobo..

Og Bobo flyttet inn på prøvetid 14 dager,med vellykket resultat ;)

Familien falt for Bobo,og han for dem... per telefon avtalte vi at jeg skulle komme opp og skrive under salgspapirene.

Vi hadde ordnet en flott avtale,med at Bobo skulle være hos oss hvis familien skulle på ferie,så han ville jo bli en del av vårt liv,selv om han byttet hjem.

Da jeg kom opp til Bobos nye hjem, ble Bobo ellevill han trodde straks,at han ble hentet hjem...

Det var fryktelig tungt og etterlate han en gang til,jeg så han ble skuffet.
Dagene etter dette,forandret Bobo seg,han ble agressiv og gretten ovenfor sin nye familie.
Alle fikk det vondt,den nye familien,oss og ikke minst Bobo..

Den nye familien gjorde så godt de kunne for og finne den gamle Bobo tilbake,og trivselen han en gang hadde...men uten hell.
De kontaktet en hunde ekspert,for og forklare,og hjelpe Bobo ut av sorgen.
For eksperten sa at Bobo hadde kommet inn i en sorg,og følte seg tråkket på av meg. Da han ikke ble hentet hjem,eksperten sa også at det var mulig at han ikke ville slå seg noen gang til ro i det nye hjemmet.

De fikk noen råd og oppgaver de skulle gjøre sammen med Bobo,leke i hagen med godbiter og lignende.
For og binde et sterkere bånd,men uten hell...Bobo ble ikke bedre,tvert imot,han glefset etter de kjærlige menneskene som prøvde så godt de kunne.

Så kom telefonen jeg hadde ventet på en stund,de hadde bestemt seg for og heve kjøpet...
Og det var nok det beste for alle parter :)

Men da sitter jeg da her igjen,og tenker hva skal jeg gjøre med den klovnen der....???

Vel vel inntil videre har jeg ikke tenkt og gjøre noe som helst,selv om det stadig,tikker inn en mail,melding eller telefonsamtale ang Bobo... Det finnes sikkert en løsning til slutt,tenker jeg og lar tiden bestemme... kan jo hende at kastrering er det riktige valget,selv om at dyrlegene stiller seg litt skeptisk til det,i voksen alder.
Det vil unngå valper i tid og utide,men personeligheten og den dominerende siden hans vil nok forbli.
Hvis han fortsatt lever et liv i flokk,vil han alltid kjempe for sin sjefsrolle...

Så vi for se,nå er det baby lykken vi skal konsentrere oss om ;)
Trenger en pause fra den harde avgjørelsen.







Det er da en herlig gjeng ;)

Ønsker dere en flott helg,vår helg skal tilbringes på hytta,så da trosser vi regnværet nok en gang.

Klemmer fra meg til dere.



3 kommentarer:

Petrinetrollmor sa...

Hei igjen ! Så koselig med hundebaby igjen :) Han er ein luring vesle Bobo!

klem

Fruen sa...

Ja det skal være sikkert,en gutt med masse pågangsmot det ;) Han er en kjempe luring ;)

Ida sa...

Hei Renate! Du har en hærlig gjeng dyr der! Lykke til med hver og en av dem, skjønne skapninger:-) Stor klem Ida