Bilder ligger for salg :)

Bilder ligger for salg :)
TRYKK deg inn på bildet :):)

Velkommen inn..



Her er en smake bit av mitt liv som fruen :)


Med kunst som hobby..






lørdag 17. juli 2010

Hjelp festen ble til fødsel :)

Jeg hadde mine tvil om at cruella skulle føde :) hun tok det veldig rolig til og være førstegangs fødende,litt mere urolig var hun.Tenkte at det nærmer seg vel,hadde ingen dato på parringen siden jeg hadde vært mye borte fra hjemmet pga min mor. Jeg hadde 7 dagers forskjell i dato :)

Hadde frisørtime i dag og spurte eldste datter om og være hjemme og se etter Cruella,når jeg kom hjem virket alt normalt,hunden var sulten og i følge alt skrevet om første tegn på fødsel.Skulle matlysten bli borte om fødselen var nærme...men ikke her :)

Jeg bestemte meg for og dra til min mann som tidligere hadde dratt for og få men seg Arendal dagene-men raserbåter i fokus. Stelte meg og hentet barnevaktene og bestilte reserve jordmor om det skulle hende noe uventet :) Satte meg i bilen og kjørte i 10 min. Så ringte eldste datter Malin-CRUELLA FØDER...fort deg hjem. Jeg svingte bilen og satte kursen hjem,og håpte det ikke var radar langs veien...

Løp opp på rommet mitt og der lå Cruella og trykket for harde livet,jeg hjalp til så godt jeg kunne, alt gikk veldig fort,en flott hvit gutt kom :) Cruella kastet seg over morkaka og det så veldig brutalt ut,så ut som om hun hadde tengt og spise hele valpen,hun tygde av navlestrengen....men for langt inne og valpen blødde masse... Jeg kjente at det stakk i brystet-å nei...tenkte vi..


Fikk ikke stoppet denne blødningen og var redd den skulle blø seg ihjel, ringte til dyrlegen og de svarte med pga mye og gjøre kan vi ikke ta telefonen,men ringer opp med en gang det er mulig...
De har ennå ikke ringt selv om jeg ringte tre ganger...ER DET MULIG !!!!!

Kastet meg over telefonen og fant min venninne Elin,og et lyn slo ned ja Eli har tatt imot mange valper,kanskje noen førsthjelpsråd der :):)
Og hun hadde hodet kaldt,og beroliget meg med at det går nok greit hold trykk på magen en stund til det stopper og blø...Prøv og knytt en trå rundt navlen,men det funket ikke dat var jo ikke noe og knytte tråden i...


Min yngste datter blir førstehjelps dama :) mens jeg tok i mot neste valp...:)
Mine barn var så flinke alle sammen :) min sønn tok bilder,for og kunne huske denne kvelden for alltid :)


Neste valp ut er naken...


He he ...kjempe søt synes barna,denne valpen hadde virkelig personelighet..
Den skriker for alt når ikke det går som den hadde tenkt,den sluker maten slik at melken renner ut av nesen...ja den var jo bare nydelig :)


Etter disse blir det en pause på 37 min,og ei jente til kommer til verden :) Ei sort og hvit ei :)

Cruella virker sliten og jeg forter meg ned på kjøkkenet og lager havregrøt til Cruella,med blåbær :)
Hun kaster i seg maten..


og ikke lenger ettter så kommer det en jente til...

Jeg forter meg og knipe av navle strengen,slik som jeg etter gutten, gjorde hele tiden for og unngå flere akutte hendelser...


Jeg ser Cruella ta tak i morkaka,og jeg tar den vekk... godt jeg gjorde det for inne i denne ligger det en døfødt valp...

Ikke ferdig utviklet er den ..
Barna tar det veldig fint,og naturlig ingen sjokk opplevelser dette :)
Nok en gang er jeg kjempe imponert av mine små hjelpere :)

Etter en lang fødsel som startet kl 17.20-22.55,var det en ny tisserunde med mor og skift av laken hos de små.
Fikk dusjet mor godt før vi tok kvelden :)
Barna sovnet i min seng full av forventninger til neste dag... :)

Vi våknet tidlig neste morgen kl 05.40 og fikk mor ut en liten tur,kokte havregrøt og har sittet og studert disse små nurkende i noen timer..

Tre flotte jenter og en gutt :)
Å så koselig det er...

Mange klemmer fra meg :):):)

Og en stor takk til min venninne Elin :)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Shit, vilken dramatik och vilket otroligt, fantastisk och okonstlad/ocensurerat inlägg. Bilderna är både hemska och fantastiska och.... herregud, vad skall jag säga.... TILL LYCKE MORMOR!

Agneta

Ingrid og gutta sa...

Det ble jo litt dramatisk..Så godt du hadde med deg så flotte hjelpere<3
Gratulerer så masse til både matmor og mor og matbarn og barn.

Håper alt sklir på skinner for både mor og barn:D

Hilsen bror Bebi og halvbrødre Itchy og Nelson<3 Og matmor:D

Snuskebassa sa...

Så spennende! Lykke til med livet som valpe-mormor :-))
Gleder meg til å se hvordan de utvikler seg.

Elisabeth, innerst i veien sa...

For en herlig opplevelse, til tross for dramatikken. Fint at du hadde så gode hjelpere da. ☺ Jeg har aldri opplevd en valpefødsel, men takket være sønnen din sin flotte bildereportasje så føler jeg at jeg har opplevd det..sånn bittelittegrann.

Lissie sa...

Gratulerer så skjønne! :)

Rimkogeren sa...

Tillykke med din nye status som bedstemor og tak for din kommentar.