Bilder ligger for salg :)

Bilder ligger for salg :)
TRYKK deg inn på bildet :):)

Velkommen inn..



Her er en smake bit av mitt liv som fruen :)


Med kunst som hobby..






tirsdag 15. juni 2010

Utfordring sommerføtter....

Jeg er med på Meretes  http://mreteveian.blogspot.com/2010/06/ftter-i-juni-2-june-feet.html      oppfordring til å ta bilder av føttene




etter og ha sett utallige føtter kaster vi oss ut
meg,Bendik,Malin,Kate,og hundene...

Jeg fant dette innlegget veldig komisk,så jeg fikk barna til og kaste sokkene og hundene stilte mere enn gjerne opp......når godbiten svever i luften :):)

Her trenger vi alle og finne neglesaks,grønnsåpe og skrubbe børste  :)

Så jeg tenker tiltaket skal utføres i kveld :)

I dag kom Bendik hjem med fersk makrell :)
Min sønn på 12 år


Hjelp tenkte jeg!!!!!!
Fiske har jeg gjort masse i mitt liv,men aldri har jeg renset fisk...he he
Og i Ica-nær posen lå det fire flotte sprellende fisk...
Og jeg grøsser litt...
stakkars fisk.
Må jo bare få tatt livet av dem...

Jeg fikk renset fisken,som skrevet i kokeboka.....og så kom det store spørsmålet...
hvordan får jeg dem i fine filer????

Jeg løp fra dør til dør... ute hos mine nabo husmødre :)
Og følte meg først veldig udugelig som husmor...
Men dør etter dør....eller husmor etter husmor uten kunnskap,slappet jeg mere og mere av..
Og det ble jo hylende komisk...
Der jeg løp med brett,kniv og tre flotte makreller..
(For jeg hadde jo prøvd meg på en uten helt og lykkes :)


Etter og ha gitt opp håpet på husmødre ,tok jeg en telefon til min bror..og han forklarte..
skjer langs ryggen og fjern det meste av bein.
Det som er igjen fjerner du med pinsett...

Så har jeg hørt det også...pinsett rensing av fisk :):)


Jeg rullet filene i mel,pepper og havsalt
Og smaken ble NYDELIG..
Også disse kunnskaps fattige husmødrene fikk en smake bit..
Så middag ,det ble det ikke denne gang :)

Men over til sommerføtter VM :)
Link deg videre til
Og kast deg med du også :):)



8 kommentarer:

Petunia sa...

Herlige fotbilder:) Det er lov å få støtte! Jeg hadde tenkt å kanskje vise føttene til dyrene i familien i morgen..
Fant ut at vi har 26 føtter her i familien eller 24 da siden eldstemann er flyttet ut...

Fruen sa...

Her i huset har vi 48 føtter,så bilder er ingen problem :)3 hunder,to katter,tre barn og meg og min mann :) HE he...

Petunia sa...

Gå inn på Meretes blogg og se hva det går ut på. Link i innlegge mitt. Det er nordiske føtter 12. - 19. juni. Der er det en mr. linky lignende sak å sette innleggene sine på!
48 føtter!
Du kan være glad ikke alle de skal ha sko;)

Petunia sa...

Blir ikke det 30 føtter hos dere... ? Hvis ikke dere tobeinte har fire føtter også da;)

Fruen sa...

he he...vel tar litt hardt i for og være sikker he he ....

Fruen sa...

På at jeg slo ditt tall :):)

Elisabeth, innerst i veien sa...

Noen har rukket å få et fint skille allerede!!
Jeg kan heller ikke rense fisk...og nå fikk jeg lyst på makrell, så nydelig ut. :-)

Laila L S sa...

Takk for hilsner på bloggen min. Kule bilder av famiiens føtter.
Jeg kan heller ikke filetere fisk. Rens den er greit, hvis jeg må så gjør jeg det, men jeg foretrekker å kjøpe fisken ferdig renset og filetert i Innlandets best fiskebutikk.