Bilder ligger for salg :)

Bilder ligger for salg :)
TRYKK deg inn på bildet :):)

Velkommen inn..



Her er en smake bit av mitt liv som fruen :)


Med kunst som hobby..






mandag 7. juni 2010

Gladgjengen til Nibe,på linedance festival 2010





Turen var en suksess :)

Vi reiste med morgen båten til danmark vel og merke Fjordline hi hi..
Da vi stod i køen ,måtte vi trekke på smile båndet....


Det var masse folk på båten og sitte plasser i flyseter hadde vi ikke så lyst på ,så vi oppgraderte biletten :)

.

Og det angret vi ikke på fri adgang, på mat og drikke...

Så legger vi merke til disse snåle menneskene vi hadde sett i køen,hadde også kommet opp på toppen :):)
Min venninne sier -se der Renate....åååå de er så kule he he
Skulle gjerne tatt et bilde av meg selv sammen med dem.

Og det sier en ikke høyt ...
For jeg ropte ØØØØyyyy...... du min venninne her har så lyst på et bilde av dere, sammen med henne :)
Får jeg .....kan jeg....ta et...
Og guttene stilte mere enn gjerne opp :)


Legg merke til den flotte røde fargen min venninne har her :)

Vi kom tidlig til Danmark så vi hadde god tid til handling av gaver og div :)
Vi kjørte til Bilka.. med hjelp av levende GPS folk :)
Kjørte noen bomturer her og der ,men fram kom vi til slutt...
Verre ble da da vi skulle finne Nibe he he ..
Her kjørte vi rundt oss selv.
Og det ble masse latter,og komiske kommentarer i bilen...

Vi havnet noen ganger i samme retning på samme vei fra forskjellige utgangs punkter...ikke alle var like obs på dette...damen bak i bilen kunne ikke se at veien var kjørt ca 4 ganger samme dag uten og komme i mål....he he

En av konge kommentarene på disse rundt seg selv opplevelsene er,denne kom på hjemturen -
ØØØØØyyyy der står det jo hirtshals,kom deg i høyre fil...
Det var ingen skilt med dette navnet og vi to andre som ikke ser dette skiltet sier hvor da???
NEI faen .....æ ser så dårlig..dere må jo passe på selv for helvete .
HVA DET står ....Æ sitter bak i bilen.


LATTEREN ble høy og tårene trillet,og bilen flagret fram og tilbake...
Usikker i sin avgjørelse...


Men fram kom vi nok en gang.

Et vakkert sted på landet var det,festivalen skulle holdes :)



Fantastisk nydelig plass og tilbringe helgen på :):):)


Fredagen var vi ute og spiste sammen med folk fra Norge,før dansegulvet.
Noen var mere glade enn andre :)
Ei herlig dame vi ble kjent med kom med følgende kommentar på lørdagen
-: Så morro og treffe så hyggelige folk som dere,men jeg husker ikke og ha sett dere i går :):)

Latteren bare braste ut...hun hadde jo mange timer sammen med oss på fredagen og flere samtaler :)



Lørdags morgen kastet vi oss i bilen for og gjøre lommeboka tynnere enn i går,men til en stor skuffelse var alt stengt det var grunnlovs dagen i Danmark :)

Vi bestemte oss for, og ut og finne en liten daglighandel  for og handle inn div småting som kofferten ikke inneholdt..siden vi ikke kunne tenke på de store tingene som var igjen glemt som dansesko :)
Hvem reiser til danmark linedance festival uten dansesko he he ...

Det første jeg legger merke til er en utstilling med hester,og jeg hyler ut...
STOPP bilen ,sving inn her -jeg må ta noen bilder..
Før bilen er stoppet er jeg inne og tar bilder av disse vakre hestene :)



Da disse bildene er tatt ,husker jeg plutselig på at mine venninner som ikke bryr seg så mye om hester og slikt sitter muligens i bilen og venter..
Jeg tar et kjapt blikk over og registrerer at også kuer er et stort tema her inne :)



Jeg prøver og få med meg mest mulig på kort tid...
Får fart på beina mine og er på vei ut ...og ser to søte venninner komme ruslende inn :)
- og den ene sier : etter en rask avgjørelse fant vi ut at dette kanskje var det beste :) Alt er jo stengt og vi har god tid før dansen starter kl 13.00 så vi slår ihjel noen timer her :)
Og det angret de ikke på for her var det noe for alle...
lengre inne i markede finner vi alt,.....for en hver smak ....og lommeboka ble tynnere og tynnere ..
Og alt til en billig penge :)





Vi skåler for en vellykket dag :)




Vi fikk handlet alt :)
Utenom dansesko....

Helt utrolig :)
Det første som møter oss inne i dansehallen kl 13.00 er en butikk med spesial klær og sko for lindance folk :)
PERFEKT :) eller hva....:):)


Vi danset oss veldig glade utover dagen :):)
Programmet var spekket med bare GØY...
Og etter en lang dag med dans var det lagt opp for en bedre tre retters middag :)
Før kveldens fest...


Tema for kvelden var gangster....

Velkommen til THE OUTLAWS



Det var også oppvisning av danser :)
Utrolig nydelig og se Rachael McEnaney framføre sine danser :)


Også Cato Larsen  framførte noen av hans siste nye hits :)

Det var en utrolig herlig helg :):)

Og hjemturen ble minnerik

en fullstappet båt,og trangt parkerte biler ...
Vi måtte krype ut og bruke,dårlige løsninger for og kunne forlate bilen.
Og hadde en hatt noen kilo ekstra på kroppen kunne en bare bli sittende :)

Et gammelt ektepar fra Tyskland hadde gitt opp håpet .....
Og synet var utrolig komisk..
Vi hylte av latter,ute av drift til og tenke klart...
Det var pinelig..men vi kom til fornuft ....og fikk reddet ut disse stakkars menneskene..

Nei det skal ikke være lett....


Kopierte en av deltakerenes beskrivelser av turen til danmark :)


Sent hjemme igjen etter tur til www.theoutlaws.dk Line Dance Party nr.10. Danskene vartet oss opp til den helt store Gullmedaljen. Danseønskene våre ble oppfylt. Maten var i store mengder og hel topp. Kasser med Tuborg - gratis. 13. glade sørlendinger danset og festet. "Det er deilig å være norsk i Danmark".
Med dette ønsker jeg og si .....
Ha en strålende flott uke alle sammen,nå går turen til Oslo for min del...
Men kommer snart sterkt tilbake..

Mange klemmer fra meg.

Ps her er noen av de nye dansene vi lærte :)







Lørdag

Everything I Do Rachael McEnaney

Rock'n Roll'n Groove Rachael McEnaney

Win The Race Cato Larsen

Søndag

Rachael McEnaneys nye dans :)

Bad Things Cato Larsen





4 kommentarer:

Elisabeth, innerst i veien sa...

For en herlig tur! Jeg smilte og lo meg gjennom hele innlegget ditt. Spesielt av den glemsomme lørdagsdamen og det tyske paret i husarrest i bilen. ☺☺

Anne Karins Mat og Vin sa...

Ha ha ha..det høres ut til å ha vert en opplevelsesrik weekend tur. Morsom skildring:-))) Er det ikke bare deilig med litt "påfyll" inn i mellom?

Snart Danmark på oss også, skal bli gudd:-))

Go knus fra meg (som de sier på dansk)

Ida sa...

Hihi! Så festelig tur dere hadde! Du skriver så levende også! Gøy lesing rett og slett:-) Og så søte de miniatyrhestene var!!! Det er jo deilig å være Norsk i Danmark! Klem Ida

Minka sa...

Hørtes ut som en flott tur med mye morro..Slappe av tror jeg ikke det ble mye av, men bare det å gjøre noe annet og tenke på annet hjelper godt det og..klems...